Rok 2017 byl pro eshopy rekordní, 2018 se čeká ještě lepší

Odhady ekonomů se naplnily a s předvánočními nákupy se internetové prodeje přehouply dle informací Asociace pro elektronickou komerci (APEK) přes magickou stomiliardovou hranici na 115 mld. Kč, což znamenalo 18% meziroční růst.  

„V uplynulém roce pokračoval trend zvyšujícího se zájmu zákazníků o nákup zboží denní spotřeby v čele s potravinami a drogerií. V roce 2018 čekáme další růst prodejů, a to i díky sílícímu prolínání internetových a klasických obchodů,“ hodnotí výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. „To považujeme za jeden z nejvýznamnějších trendů, nadále budou jednotlivé prodejní kanály více a více splývat dohromady.“ V silné konkurenci rapidně roste role značky eshopu a kvality poskytované zákaznické zkušenosti.

Roste role značky a zákaznické zkušenosti 
V konkurenci eshopů je stále důležitější získat při nákupním rozhodnutí zákazníka onu rozhodující výhodu, která vede k uskutečnění nákupu. „E-commerce se nyní otevírá prostor pro získání konkurenční výhody zcela mimo oblast již přežitých slev. Zákazníci jsou dnes nejvíce citliví na individuální a zábavnou odměnu,“ říká ze zkušenosti Jan Hřebabecký, jednatel Rondo.cz.

„Odměňování zákazníků při nákupu bude v tomto roce na vzestupu. Čím dál více výrobců a prodejců si uvědomuje důležitost efektivního řešení věrnostního systému. Už dlouho k úspěšné motivaci nestačí nabídnout pouhé sbírání bodů, ale je nutné přidat zábavu, hru a využít možností digitálních technologií k nabídce zákazníkovi na míru,“ dodává Hřebabecký.

Přesun nákupů na internet dále pokračuje a je nejmarkantnější zejména u generací dnešních dvacátníků a třicátníků. Podle online srovnávače Heureka.cz funguje v ČR více než 36 tisíc eshopů se stále rostoucí nabídkou. Největší růst nyní na internetu zaznamenává prodej potravin a módy. Dále rostou také prodeje dětského sortimentu a zboží pro dům a zahradu. 

Podle studie společnosti Accenture  ‘Painting the Digital Future of Retail and Consumer Goods Companies’ mají maloobchodníci a výrobci spotřebního zboží v současnosti obrovskou šanci využít digitálních technologií a digitálně řízených obchodních modelů, které spotřebitelům nabídnou vedle nakupování zboží a služeb také lukrativní spotřebitelské zážitky.