Infocentrum pracuje i s osmi tisíci zákazníky měsíčně

V roce 2011 bylo v mělnickém infocentru odbaveno celkem 49 517 zákazníků, z toho 39 643 česky mluvících a 9 874 cizinců (nejvíce Německo, Rakousko, Polsko, Slovensko, Velká Británie a USA). V červenci a srpnu byl nápor na pracovníky infocentra největší – to zde každý měsíc vyřídili přes 8 000 klientů. Naopak nejméně turistů přišlo v lednu a únoru – vždy cca 1500. V porovnání s předchozími roky přibylo českých turistů a ubylo cizinců. Lidé už nemají tolik zájem o mapy a průvodce, ale spíše o různé upomínkové a sběratelské předměty.

V popředí zájmu návštěvníků zůstává především aktuální přehled otevíracích dob hradů, zámků, muzeí a galerií, nabídka ubytovacích a stravovacích zařízení ve městě, ale i v okolí. Pokud se týká ubytování, zjistí pracovníci infocentra i obsazenost daného ubytovacího zařízení, popřípadě je zdarma umožněna telefonicky krátkodobá rezervace. Velmi oblíbená zůstává stále také možnost vyhledání místních i mezinárodních autobusových a vlakových spojení.

Infocentrum sídlí přímo u náměstí Míru a funguje celoročně 7 dní v týdnu od 9:00 do 17:00 hodin. Tato otevírací doba se velmi osvědčila, lidé si pochvalují lepší dostupnost informací. Velký zájem je o návštěvu mělnického podzemí včetně nejširší studny v ČR. V roce 2011 sem zavítalo 6 710 lidí - nejvíce v červenci (1 635) a nejméně v prosinci (101).

zdroj: ČTK